Je wil natuurlijk dat je bedrijf er niet enkel offline maar ook online netjes uitziet. En klanten aantrekt. Duh! The key? In het oog springen tussen ALLE andere spelers op de sociale mediafeeds. En één manier om dat te doen is…. *tromgeroffel* … met mooie afbeeldingen in het juiste formaat. Dus… Twijfel je of de afbeelding op je Google My Business-pagina wel sterk genoeg is? Ben je op zoek naar de juiste afmeting voor je Twitter-header? Naar dé manier om je advertentie op LinkedIn eruit te laten springen? Met mijn schema is dat EINDELIJK verleden tijd! 😉
We weten het al langer. Niet alleen de inhoud telt online, ook het jasje moet aantrekkelijk zijn. En dat jasje bestaat onder andere uit afbeeldingen in het correcte formaat! Maar hoe doe je dat nu? Het is niet voldoende om je foto, header, … in je ene favoriete formaat te snijden en dat dan copypaste-gewijs op al je sociale mediakanalen toe te passen. Jammer, want dat zou natuurlijk wel makkelijk zijn. 😉 Daarenboven veranderen de ideale formaten per sociaal medium voortdurend. Erger nog, hou je je niet aan de voorschriften, dan beïnvloedt dat zelfs hoe hoog (of laag :-S) je bedrijf scoort op SEO-vlak.
Maar hoe kan je die voortdurende veranderende formaten nu in godsnaam onthouden!? Wel… dat is vanaf nu géén zorg meer. 😉 Ik heb ze voor jou in een handig overzicht gegoten dat jij waar en wanneer je wil kan consulteren. In één oogopslag weet je hoe je je advertentie best vormgeeft, hoe groot je profielfoto op Instagram mag zijn en welke afmeting voor de foto op je Google My Business-pagina het best werkt.
Download het schema, sla het op en kies vanaf nu altijd het juiste formaat voor jouw afbeeldingen. Laat die klanten maar komen! 😉